niedziela, 3 lipca 2016

[15] Opowieść wigilijna- Karol Dickens


Tytuł: Opowieść wigilijna
Tytuł oryginalny: A Christmas Carol
Autor: Karol Dickens
Wydawnictwo: Greg
Przełożył: Krystyna Tarnowska
Data wydania: 01.01.2014
Cena okładkowa: 9,99 zł

 Powyższą książkę czytałam już cztery razy, w tym dwa razy jako lektura szkolna (nasza pani w szóstej klasie najwyraźniej lubiła być do przodu, ale i tak ją uwielbiałam) i jestem w niej zakochana, kocham historię Scrogge'a i muszę przeczytać ją przynajmniej raz w roku. Najśmieszniejsze jest to, że mam dwie książki, dwóch różnych wydawnictw, gdyż w piątej klasie podstawówki zakupiłam w biedronce książkę z różową okładką, której nawet nie znałam, a rok później okazało się, że mam taką lekturę, a wersję od Greg'a, dostałam w pierwszej klasie gimnazjum od mamy mojej przyjaciółki, jako, że miałyśmy taką lekturę na języku polskim, a ona nie wiedziała, że ową już mam. 

Książkę Dickens'a najlepiej czyta się w święta lub w zimie, ale w tym roku przeczytałam ją w lecie i choć nie ma takiego klimatu, z gorącą czekoladą, przy kaloryferze (nie mam kominka :( ) i z cudowną książką, to i tak cudownie się ją czytało. 

Zapewne ją czytaliście, ale opowiem o niej dla tych, którzy nie wiedzieli, że owa książka istnieje. Opowiada ona o skąpcu Scrogge'u i jego zmarłym wspólniku Marley'owi, który po śmierci nęka Scrogge'a i wysyła do niego trzy duchy: przeszłych świąt, teraźniejszych świąt oraz przyszłych świąt, którzy mają mu pokazać na czym polega, ten świąteczny klimat. 

A teraz taka mała ciekawostka (i tak pewnie każdy to wie). Dickens napisał książkę, ponieważ musiał spłacić dług, na pewno go spłacił, bo kto by jej nie kupił i nie przeczytał. Opowieść wigilijna w stu procentach zasługuję na najwyższą notę w punktacji od jeden do dziesięciu.

10/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz