środa, 6 lipca 2016

[17] Krzyżacy- Henryk Sienkiewicz


Tytuł: Krzyżacy
Autor: Henryk Sienkiewicz
Wydawnictwo: Greg
Data wydania: 1.01.2000
Cena okładkowa: 9,99 zł

Lektura Henryka Sienkiewicz, która jest powieścią historyczną opowiada o znanej każdemu bitwie pod Grunwaldem z zakonem krzyżackim. Czytając ją za pierwszym razem, musiałam się do niej przekonywać, dobrą oceną w szkole, ale za drugim kiedy był za mną przymus szkolny całkiem inaczej na nią spoglądałam. Na półce w moim pokoju leżała długo, tak samo jak się za nią zabierałam, czyli około półtorej roku. Nie mogę powiedzieć, że za drugim razem powaliła mnie na kolana i nie mogłam uwierzyć, że mi się nie podobała za pierwszą próbą, bo tak nie było. Patrzyłam na nią z większą wiedzą o historii, co na pewno dało mi więcej do myślenia. 

Jako jedna z owych osób, które nie lubią krwi (nie radze ze mną oglądać wojennych filmów) to książka naprawdę mnie zaskoczyła i zaczęłam poszukiwać ciekawych książek, właśnie o tematyce wojennej. 
Jednym z minusów są wszelkie opisy natury, które po prostu nudzą.
Jak w prawie każdej lekturze trudno było przejść przez pierwszą setkę stron, ale mi się udało i jestem z tego zadowolona. Trudnym do przeczytania, dla mnie oczywiście, był język książki, gdyż w nie wielu książkach z mojej biblioteczki znajduje się język średniowiecza. Jeśli czytaliście "Krzyżaków" lub próbowaliście się za nią wziąć, gdyż nie wszystkie lektury są stworzone do tego, aby je przeczytać, to spróbujecie przeczytać jeszcze raz, ale po pewnym czasie, ja się za nią wzięłam po półtorej roku i jestem zachwycona, na swój dziwaczny sposób. 

6/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz