poniedziałek, 4 lipca 2016

[16] Balladyna- Juliusz Słowacki


Tytuł: Balladyna
Autor: Juliusz Słowacki
Wydawnictwo: Greg
Data wydania: 7.03.2006


Cena okładkowa: 9,99 zł

Lektura, którą zapewne czytaliście lub dopiero będziecie czytać, szczerze mówiąc mnie nie zachwyciła. Czytając ją drugi raz, z przerwą półtora roku, nie miałam takich emocji, że wróciłam do książki, którą sama bym przeczytała, bo przeczytaniu jej jako lektury (tak naprawdę, są to dwa inne uczucia). 
Książka opowiada o dwóch siostrach: tytułowej Balladynie i Alinie, jest ona w jednym z moich ulubionych stylów, bo osobiście aktorstwo, teatr to moje drugie ja, i nie raz mam takie coś, że gdybym mogła odegrałabym to w sztuce. W dramacie występuje również matka dziewczyn, książę Kirkor, który, chce poślubić którąś z dziewcząt, a aby to rozwiązać, żoną zostanie ta co przyniesie więcej malin. Po spotkaniu obu dziewczyn, przed podarowaniem malin księciu dochodzi do tragedii. Balladyna jako wygrana wraz z matką wyprowadza się do zamku Kirkora. Jak w każdym dramacie , dużo osób ginie, można znaleźć wiele intryg i tajemnic. 
Nie spodobała i się ta lektura i mogę ją jedynie pochwalić stylem pisania. 

5/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz