piątek, 17 czerwca 2016

[6] Zaginiona- Andrzej Pilupiuk


Tytuł: Zaginiona
Autor: Andrzej Pilipiuk
Cykl: Kuzynki (tom 4)
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Data wydania: 8.10.2014
Cena okładkowa: 39,90 zł

Książka Andrzeja Pilipiuka znalazła się u mnie na półce przez bardzo ciekawą okładkę, a dokładniej jej wykonanie. Jako, że książki polskich pisarzy są u mnie rzadkością, a sama książka jest ostatnią z całej trylogii, postanowiłam ją zakupić i zobaczyć czy mnie zaciekawi. Teraz żałuję, że nie mam trzech pierwszych części, na które w tej chwili poluje. 
Na początku trudno mi było domyśleć się, jakie powiązanie ma tytuł do samej fabuły, ale jak się okazało ma i to duże. Nigdy przedtem nie spotkałam się z literaturą Pilipiuka, co na pewno mógł być mój błąd, bo pisarz ma ogromny talent. Zawsze intrygują mnie książki fantasy: magia, wilkołaki, wampiry, elfy itp. Ta książka, choć nie ma tego typu elementów, zaciekawiła mnie nieśmiertelność lub inaczej przedłużanie sobie życia. Książka mówi o zaginionej wyspie o nazwie Frisland na północnym Atlantyku. Dwie kuzynki Stanisława i Katarzyna spotykają  tajemniczą Annę, która jak się okazało pochodzi z zaginionej wyspy.
W książce "Zaginiona" pod koniec znajduje się jeszcze jedno, krótsze opowiadanie pod tytułem "Czarne Skrzypce", która zabiera kuzynki w podróż na Śląsk, by pomóc dziewczynie, która "odpłynęła" i nikt, ani lekarze, a nawet ksiądz egzorcysta nie mogą jej "wybudzić".
Główne bohaterki: Stanisława, która jest alchemiczką ma czterysta lat, co budzi u mnie podziw (kto mi takie coś zrobi? Będzie więcej czasu na czytanie. :D) oraz jej kuzynka Katarzyna, która jest informatyczką. Książka jest świetna, lekka, krótka, tak na umilenia czasu.

7/10

Kuzynki | Księżniczka | Dziedziczki | Zaginiona


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz