poniedziałek, 27 czerwca 2016

[12] Alicja. Królowa zombi- Gena Showalter



Tytuł: Alicja. Królowa Zombi
Tytuł oryginalny: The Queen of Zombi Hearts
Autor: Gena Showalter
Cykl: Kroniki Białego Królika (tom 3)
Wydawnictwo: HarperCollins
Przełożył: Jan Kabat
Data wydania: 06.05.2015


Cena okładkowa: 34,99 zł

Trzeci tom Kronik Białego Królika podbił moje serce w stu procentach. Moim zdaniem, jak na razie jest to najlepsza część, tytułowe zombi wykreowane są w oryginalny sposób. Gena Showalter postarała się i to bardzo dobrze widać, nie wyobrażam sobie innego zakończenia, a naprawdę często mi się zdarza takowe tworzyć w głowie. Książka, tak jak wspominałam w ostatnim poście pisana jest stylem typowego fanfiction, tylko, że bez tego idola.

Młoda Ali po wielu przeżyciach, takich jak strata rodziców, siostry, dziadka i przyjaciół, staje się silnym zabójcą zombi. Trzecia część duży punkt kładzie na organizację po nazwą "Anima". Jeden z minusów lub rzeczy, które nie zrozumiałam, to to, że co każdą część Animą rządzi kto inny, a historia tej osoby toczy się w przeszłości i nie jest uwzględniana w poprzednich częściach. Jedną z ciekawych, nowo przybyłych postaci, jest tajemniczy duch o imieniu Helen. Cole jako, że zna historię Helen, za życia, zabrania Ali kontaktu z nią. Kolejnym ciekawym wątkiem jest przenoszenie umiejętności, jak i ich zabieranie i oddawanie w całości, tak też zrobiła Helen wobec Alicji. Jednym z najbardziej nie spodziewanych wątku jest śmierć jednej z ważnych bohaterem (ciekawe kto się domyśli), jak i to, że Reeve dowiedziała się o zombi, gang, który zacznie współprace z zabójcami, historia, wymienianej ostatni Veronici, przyjaźń Alicji i Mackenzie, i śmierć innych równie ważnych bohaterów, takich jak ojciec Reeve (za dużo SPOILERÓW). 

Książka jest przecudowna i jest numerem 1 w mojej biblioteczce. Teraz mam zamiar zakupić czwartą część.

10/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz