sobota, 11 czerwca 2016

[3] Alicja w Krainie Zombi - Gena Showalter



Tytuł: Alicja w Krainie Zombi
Tytuł oryginalny: Alice in Zombieland
Autor: Gena Showalter
Cykl: Kroniki Białego Królika (tom 1)
Wydawnictwo: HarperCollins
Przełożył: Jan Kabat
Data wydania: 11.09.2013
Cena okładkowa: 32,99 zł

Mogę się przyznać, że nawet nie wiedziałam, że jest taki ktoś jak Gena Showalter, a tym bardziej nie interesowałam się książkami powyżej 300/400 stron. Chodząc po pobliskiej księgarni napotkałam trylogie wymienionej wcześniej autorki. Po namowach rodziców, została mi ona podarowana pod choinkę, lecz przez dłuższy czas nie interesowałam się i leżała ona na półce. Czytałam o niej dużo recenzji i moim zdaniem, wiele z nich nie jest słusznych. Książka jest bardzo wciągająca, ma bardzo ciekawe wątki.
 
Opowiada ona o 16-letniej Alicji Bell, która mieszka wraz z rodzicami i siostra w Birmingham. Jej ojciec jest alkoholikiem, który uparcie twierdzi, że widzi potwory. Matka dziewczyny, choć nigdy nie widziała owych istot, wierzy mężowi, jest jeszcze mała Emma, na której najbardziej zależy Alicji. Po namowach Alicji, rodzice zgadzają się wyjechać z domu po zmroku. Rodzina ma wypadek, gdzie ginie cała rodzina głównej bohaterki. Szesnastolatka widzi jak nieznane jej postacie zjadają, jej matkę i ojca. Przenosi się do nowej szkoły, gdzie poznaje Cole'a i jego przyjaciół, poznaje również Kat z którą się zaprzyjaźnia. Jako, że Alicja jest wyjątkowa i może zobaczyć zombi, decyduje się na walkę z nimi. Nie chce wam opowiadać całej książki, ale bardzo wam ją polecam.

 8/10



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz