środa, 8 lutego 2017

[27] Skąpiec- Molier

Tytuł: Skąpiec
Tytuł oryginalny: L'avare
Autor: Molier
Wydawnictwo: Greg
Przełożył: Tadeusz Żeleński
Data wydania: 01.01.2008
Cena okładkowa: 4,40 zł

Hej, co tam u Was? Po długiej przerwie z książkami, mam dla Was recenzję Skąpca, który jak prawie każda lektura nie przypadła mi do gustu. Nigdy nie wiem, jak recenzować takie książki, więc nie miejcie mi tego za złe.

W Paryżu żyje mężczyzna imieniem Harpagon, który dobija sześćdziesiątki. Tytuł, który mówi, że mężczyzna jest skąpcem, to mało powiedziane. Nie interesuje się uczuciami własnych dzieci. Kleant, syn Harpagona zakochuje się w Mariannie, którą zamierza poślubić jego ojciec. Za to jego córka Eliza zakochuje się w Walerym, lecz ojciec ma zamiar wydać ją za starszego mężczyznę.
Cała fabuła toczy się wokół miłości i skąpstwie Harpagona.

Sięgnęłam za ową książkę, gdyż była moją lekturą, nie spodziewałam czegoś, naprawdę łał i szczerze mówiąc nie podobała mi się ona. Jak zawsze ja kończę recenzję w beznadziejny sposób, ale obiecuje, że w końcu to się u mnie poprawi.

5/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz